پلمب سالن زیبایی گران فروش در بلوار «وکیل اباد» مشهد (۸ اردیبهشت۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار
سرخط خبرها

چگونه می‌توان با یارانه، سبد کالا گرفت؟ | آیا مبلغ کالابرگ از یارانه کم می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۶۹۴۹۸
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
  • ۱
چگونه می‌توان با یارانه، سبد کالا گرفت؟  | آیا مبلغ کالابرگ از یارانه کم می‌شود؟
طرح کالابرگ الکترونیکی روز شنبه ۱۳ خرداد سراسری شد و به زودی قرار است تمام دهک‌ها شامل افزایش یارانه شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح استفاده از یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی، که از سال گذشته به صورت پایلوت در چند استان کشور اجرا شده است، از چند روز گذشته در راستای اجرای بند «ی» تبصره ۱۴ قانون بودجه و به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم در کل کشور اجرا می‌شود. اما این موضوع چه تاثیری بر یارانه دارد؟

در گام نخست اجرای این طرح قرار است که میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد. به عبارتی دیگر در این فاز اجرایی فقط خانوار‌های کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که مبلغ یارانه دریافتی آن‌ها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند.

آیا کالابرگ جایگزین یارانه می‌شود؟

کالابرگ (یارانه غیرنقدی)، قرار نیست به طور کامل جایگزین پرداخت نقدی یارانه شود. یارانه‌بگیران اختیار دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم گروه کالایی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت وجه کنند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت.

استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی فقط از فروشگاه‌هایی که به سامانه کاربردی «شما» متصل هستند، امکان‌پذیر است و فروشگاه‌هایی که تمایل به شرکت در این طرح دارند باید به سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) مراجعه و پس از نصب برنامه کاربردی شما نسبت به تقاضای اتصال سامانه فروشگاهی به این شبکه اقدام کنند.

چگونه می‌توان با کارت یارانه، سبد کالا گرفت؟

۱۱ قلم کالای اساسی، شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله در طرح کالابرگ عرضه می‌شوند.

کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار باشند، قابلیت استفاده و خرید در این طرح را دارند. خانواده‌ها محدودیتی در این خصوص ندارند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه کم فروشی و گران‌فروشی، پایین بودن کیفیت اجناس یا هر مورد دیگری، می‌توانند با سامانه ۱۲۴ وزارت صمت تماس بگیرند.

 هم اکنون فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی و رفاه در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند. همچنین پیگیری‌هایی برای اتصال سایر فروشگاه‌های کوچک در شهرها، دهستان‌ها و روستا‌ها به طرح یارانه در قالب کالابرگ، در حال انجام است. یارانه بگیران می‌توانند در چند مرحله از اعتبار خود از گروه ۱۱ قلم کالای اساسی خرید کنند.

محدودیتی برای خرید از یک نام تجاری خاص یا یک کیفیت ثابت وجود ندارد.

آیا خرید با کالابرگ از مبلغ یارانه کم می‌شود؟

مسئولان اعلام کرده‌اند هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه نقدی خانوار توسط دولت وجود ندارد و تغییری در زمان واریز نقدی یارانه‌ها نیز صورت نمی‌گیرد. فقط مردم می‌توانند به میزان مبلغ یارانه خود یک ماه زودتر و با مراجعه به فروشگاه‌های متصل، به صورت اعتباری از میان کالا‌های مورد نظر خرید کنند.

 اعتبار باقیمانده به هر میزان که باشد در زمان مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

اما سبد کالا به چه کسانی تعلق می‌گیرد و چگونه می‌توان از این موضوع مطلع شد؟ یارانه‌بگیرانی که قصد استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی دارند باید با مراجعه با سامانه «شما» نسبت به ثبت‌نام و استعلام میزان و مانده اعتبار خود اقدام یا از طریق شماره گیری کد*۵۰۰#۱۴۶۳#از آخرین وضعیت ثبت‌نام و شمول در این طرح مطلع شوند.

در این مرحله موضوع افزایش یارانه در قالب بهره‌گیری از کالابرگ، ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص دارد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
به اسم کالا برگ فروشگاه ها تخفیف هاشون رو کم کردن رفتم فروشگاهی که کالابرگ را قبول میکنند دو عدد روغن و یک ماست و یک پنیر و یک عدد شکر برداشتم با کالابرگ ۳۳ هزار تومان کم شد همین رو از فروشگاه اینترتی افق کوروش که میزنی با تخفیف خود فروشگاه ۴۱ هزار تومان کم میکنه یعنی اسمش کالابرگ است از فروشگاه هایی که فروش عادی با تخیف فروشگاهی دارند گرونتر میافته
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->